De eerste weekjes - Reisverslag uit Sukhumvit, Thailand van Jill Arendsen - WaarBenJij.nu De eerste weekjes - Reisverslag uit Sukhumvit, Thailand van Jill Arendsen - WaarBenJij.nu

De eerste weekjes

Door: Jill Arendsen

Blijf op de hoogte en volg Jill

15 Februari 2015 | Thailand, Sukhumvit

Inmiddels ben ik alweer 2,5 week in Bangkok. In mijn eerste weekend heb ik nog ontzettend veel last gehad van de jetlag dus veel verder dan het gekoelde winkelcentrum in de avonduren kwam ik niet..

In mijn eerste stage week begon ik op maandag met het leren van alle hotel informatie. Na een uurtje was ik klaar, maar zoals ik al had gehoord van anderen, vonden mijn thaise collega´s dit wel een taak voor een hele dag. En dus heb ik de rest van de dag voor me uit zitten kijken. De dag erna heb ik me verdiept in het reserveringssysteem, aangezien onze school nét weer een andere gebruikt. Mijn supervisor vond dat ik de dag erna meteen naar de receptie mocht ipv die week meelopen in de housekeeping en het callcenter en natuurlijk was ik daar best wel blij mee.

Inmiddels ben ik al aardig gewent achter de receptie en gelukkig kan ik goed opschieten met mijn collega´s. Het is eigenlijk wel heel lastig communiceren met de meesten aangezien hun niveau van engels niet al te best is.. Vaak als ik de interne telefoon opneem wordt er opgehangen zodra ik aangeef dat ze engels moeten praten, of ze vragen om iemand anders.. Achja, hoef ik die problemen ook niet op te lossen ;) Toch heb ik drie collega´s waar ik ontzettend goed mee kan en die ook best goed engels spreken. Zo ben ik op mijn verjaardag (4 februari) na stage wezen eten met twee collega's en afgelopen week ook weer. Zij vinden het ontzettend leuk om mij thais eten te laten proeven en thaise woorden te leren. Hoewel we tot nu toe niet verder zijn gekomen dan 'lekkerding', 'wat doe je' en een aantal scheldwoorden.. haha.

Inmiddels ben ik wel gewend aan de thaise mensen en de cultuur. Het enige waar ik af en toe ram gek van wordt is het lawaai in de stad en die vreselijke japanners. Wat een verschikkelijk onaardige mensen zijn dat zeg.. (oké niet allemaal maar ik ben hier nog geen enkele vriendelijke tegen gekomen). Toch moet ik ook eerlijk zeggen dat ik van die thaise vriendelijkheid en lach waar ik zoveel over gehoord heb weinig terug zie.. Men is vaak alleen maar op geld uit, heeft haast en duwt iedereen aan de kant, of interesseert het niet als diegene zelf in de weg staat.. En god, thais eten is heel erg lekker maar wat mis ik het westerse eten nu al.. en dan vooral italiaans.. Op de een of andere manier heb ik nog niet echt heimwee naar huis, maar wel ontzettend naar italië.. Misschien omdat het hier zo heerlijk warm is dat ik het vergeljk ofzo..

Mijn tweede weekend in Bangkok ben ik op vrijdag wat wezen drinken met Linda en Samantha, die een week na mij aangekomen zijn. Op zaterdag besloten we lekker een dagje te zwemmen bij Sofitel en 'savonds zijn we nog even wat gaan drinken bij Cheap Charlie's. Ofja, we ontmoetten een aantal Nederlandse jongens en zijn uiteindelijk nog uitgegaan. De hele volgeplande zondag heb ik dus ook ziek/brak in bed doorgebracht. \


Op dit moment zit mijn derde weekend er alweer bijna op. Vrijdagavond ben ik lekker vroeg gaan slapen aangezien mijn voeten na iedere dag 11 uur stage gesloopt waren. Zaterdags ben ik via de boot op de Chao Praya River naar het Grand Palace en Wat Pho geweest. Toen ik de weg vroeg aan een agent vroeg hij me waar ik vandaag kwam, meteen nadat ik vertelde dat ik uit Holland kwam (The Netherlands kenen ze schijnbaar niet?) haalde hij vol trots een Ajax clubkaart uit zijn portomonnee. 's Avonds ben ik met Linda even wat gaan eten en daarna eventjes naar Khao San Road geweest om uiteindelijk toch maar weer terug te gaan naar Cheap Charlie's omdat het veel te druk was en er overal gefrituurde schorpioenen lagen haha. Linda wilde graag met de motortaxi omdat dat gewoon een stuk goedkoper en sneller is (met 90 tussen de auto's door slingeren). Ik durfde niet zo goed maar uiteindelijk hebben we dit toch maar gedaan.. Met zijn 2 + chauffeur op 1 klein brommertje. Ging gelukkig allemaal prima, maar je moet wel een goeie chauffeur hebben haha!

Vandaag, zondag, heb ik lekker uitgeslapen en ben ik naar het Jim Thompson museum en Chatuchak weekend market geweest. Beiden ontzettend leuk en mooie dingetjes gekocht. Morgen begint de werkweek weer, maar gelukkig valt stage wel mee! Oh en natuurlijk kan ik uitkijken naar de 27e, want dan ga ik voor een weekendje naar Phuket om een vriendinnetje op te zoeken en te genieten van het mooie strand!

Heel veel liefs uit een heerlijk warm land,
Jill

  • 16 Februari 2015 - 21:06

    An:

    Hallo meid, Ik heb genoten van jouw 2e verslag, ben nu al weer benieuwd naar je volgende! Liefs, An

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Jill

Actief sinds 30 Jan. 2015
Verslag gelezen: 159
Totaal aantal bezoekers 3279

Voorgaande reizen:

28 Januari 2015 - 10 Augustus 2015

Stage in Thailand

Landen bezocht: