Life begins outside of your comfort zone - Reisverslag uit Sukhumvit, Thailand van Jill Arendsen - WaarBenJij.nu Life begins outside of your comfort zone - Reisverslag uit Sukhumvit, Thailand van Jill Arendsen - WaarBenJij.nu

Life begins outside of your comfort zone

Blijf op de hoogte en volg Jill

16 Maart 2015 | Thailand, Sukhumvit

Ondertussen is het alweer een maand geleden dat ik mijn laatste verslag geplaatst heb. Op de een of andere manier heb ik simpelweg niet genoeg uren in een dag zitten om alles te doen wat ik wil doen, want er is hier absoluuuuut genoeg te doen!

Eind februari ben ik samen met Linda naar Phuket gevlogen om daar drie andere meiden van school op te zoeken en natuurlijk een beetje meer van Thailand te zien. Het was nog een heel gedoe om daar te komen.. De hele week had ik aan mijn collega´s gevraagd hoe lang het zou duren om bij het oude vliegveld (die wordt gebruikt voor binnenlandse vluchten) te komen, steeds weer hoorde ik 45-60 minuten. Ik zou om 18:30 klaar zijn met stage en om 21:10 was de vlucht. 20:20 zou de bagage drop-off sluiten dus ik moest er voor die tijd zijn. Letterlijk 2 minuten voordat ik klaar was op stage kwam er een hele vriendelijke vrouw binnen om in te checken, en je raad al wat ze zei.. ''Jezus wat is het druk zeg!! Het duurde wel 1,5 tot 2 uur om hier te komen!''. Ik ben meteen naar boven gerend zodat Linda en ik gelijk konden vertrekken en natuuurlijk, geen enkele taxi wilde naar het vliegveld/was al bezet. Uiteindelijk zijn we in een taxi gesprongen waarvan het hotel al aangaf dat hij eigenlijk een oplichter was, puuur omdat we wel moesten. We kwamen meerdere keren in de file terecht en pas toen we keihard begonnen te zuchten en te zeuren zette hij het gas erop. Met 150 op de 'snelweg' tussen alle auto's slingerend zijn we het laatste stukje gereden. We kwamen om 20:15 op het vliegveld aan en waren dus gelukkig nog net op tijd. De volgende keer pakken we eerste de BTS zodat we buiten de drukte van het centrum een taxi kunnen pakken haha.

Op Phuket hebben we op zaterdag een longtail boat gehuurd waarmee we eilandjes konden bezoeken. Toen ik de kans kreeg om te snorkelen in ontzettend helder water tussen honderden tropische vissen besloot ik dat dit het moment was om over mijn doodsangst voor vissen heen te komen. Na 10 minuten angstig over de rand van de boot kijken ben ik toch het water in gesprongen. Eigenlijk is het ontzettend mooi, en ik hou het prima vol zolang ik alles om me heen kan zien en er alleen kleinere tropische vissen zitten die niet veel groter zijn dan mijn hand. We hebben er zelfs nog zee sterren gezien. Aan het einde van de dag wilden we graag weer terug naar patong beach en dit zou volgens onze guide 40 minuutjes duren, prima! Uiteindelijk zijn we 2 uur later aangekomen. We kwamen vast te zitten op het water en werden pas na een half uur gered door een andere longtailboot. We werden naar het dichtsbijziijnde strandje getrokken en toen de locals met een paar stangen op de motor hadden geslagen vonden zij dat we weer verder konden. Na ongeveer 10 minuten lagen we weer 20 minuten stil op zee. Toen begon de zon te zakken en al gauw zou het donker worden, iets wat we minder vonden. Uiteindelijk kwamen de eerder genoemde locals ons halen en vonden ze dat we maar in een busje naar ons strand moesten, uiteraard zelf betalen.. Niet zo'n fijne afsluiting van een hele mooie dag! Op zondag zijn we nog even naar het strand geweest en daarna in de avond zijn linda en ik weer naar Bangkok gevlogen. Na aankomst moesten we nog eten en besloten dit bij de mcdonalds te doen. Niet zo'n goede keus aangezien we die nacht allebei wakker werden met voedselvergiftiging.. Ik ben in totaal echt 5 dagen ontzettend ziek geweest, zo erg dat mijn collega's dreigden me naar het ziekenhuis te brengen (wat ik dus absoluut niet wilde;)).

Inmiddels voel ik me weer helemaal goed en heb ik alweer een leuk weekenden gehad. Afgelopen weekend ben ik met het halve personeel van de front office (we gingen in twee groepen aangezien er ook gewerkt moet worden haha) op uitje naar hua hin geweest. Op zondag ochtend vertrokken we. Zaterdagavond was ik met Linda naar de cinderella film geweest, daarna naar cheap charlie's (onze vast stek), daarna naar de aussie bar (onze tweede vaste stek) en daarna om 2 uur (niet zo slim) nog naar levels.. Uiteindelijk was ik om 4 uur in de ochtend terug in mijn hotel. Ik werd om 8 uur wakker gebeld (mijn wekker had ik dus niet gehoord) door mijn collegas of ik klaar was om naar beneden te komen. Verschrikt riep ik dat ik 15 minuten nodig had en begon als een gek mijn rugzak in te pakken (want zo slim als ik ben had ik dat nog niet gedaan). 15 minuten later stond ik nog half slapend beneden in het kantoor. We zijn die dag eerst naar de floating market gegaan, een hele mooie ervaring! Daarna naar de seafood market (heerlijk verse vis!). Toen we daar zaten werden we nog bijna aangevallen door een stel agressieve vechtende apen haha. Die avond hebben we een seafood bbq gedaan bij de twee huisjes aan zee die we gehuurd hadden en de avond doorgebracht op het strand. Vandaag zijn we naar een schapenboerderij gegaan (ik vroeg me echt af waarom zij dat zo leuk vonden) en rond 4 uur waren we weer bij radisson in bangkok.

Dit weekend willen Linda en ik weer even wat culturele dingetjes doen in Bangkok. Eerst wilden we graag naar chiang mai, toen naar een national park, toen naar koh samui, toen naar koh samet.. Alles is zo leuk hier en we gaan dit allemaal nog wel doen maar dit weekend zat alles vol of kwam het eventjes niet uit. Uiteindelijk ben ik heel blij dat ik voor Bangkok heb gekozen voor mijn stage. Het is een bruisende stad waar heel veel te doen is en waar je je nooit hoeft te vervelen. Er is zoveel mooi cultureels te zien, zoveel gaafs te doen en je kunt hier de meest vette feestjes meemaken. Daarnaast heeft Thailand, buiten Bangkok, nog zoooooveel andere mooie plekken die ik graag wil zien dus waarschijnlijk gaan er nog heel veel weekendjes weg komen. Zo veel te doen, zo veel te zien, zo weinig tijd.. Want daar ben ik inmiddels ook achter. Pff ik zit hier alweer bijna 2 maanden. Alweer bijna 1/3 van mijn stage zit erop.. 6 maanden is een lange tijd, maar als je het leuk hebt gaat die tijd ontzettend snel. (wat ik eigenlijk ook wel weer fijn vind)

Naast alle gave, leuke en vette dingen die ik hier meemaak, de leuke mensen die we iedere week ontmoeten en de leuke uitstapjes, ben ik me ook heel erg gaan beseffen hoe ontzettend veel veranderd ik ben. Ik zat gisteren in een taxi in de middle of nowhere met 16 thaise mensen die ik 7 weken geleden nog niet kende, in een land aan de andere kant van de wereld. En ik het boeide me niet. De zenuwpees van vroeger is niet meer. Ik zou eerst alleen naar phuket gaan, vergat een hotel te boeken en deed dat dus om 3 uur snachts, heb een vlucht naar bali voor in juli en geen idee wat ik ga doen.. Ik kan reizen, doen en laten wat ik wil en ik woon (voorlopig) gewoon in fucking thailand. Ik ben intens gelukkig.

  • 21 Maart 2015 - 18:33

    Nancy:

    Fantastische Jill, precies ....kijk waar je zit en geniet!

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Jill

Actief sinds 30 Jan. 2015
Verslag gelezen: 948
Totaal aantal bezoekers 3277

Voorgaande reizen:

28 Januari 2015 - 10 Augustus 2015

Stage in Thailand

Landen bezocht: