Sawasdee Kha! - Reisverslag uit Sukhumvit, Thailand van Jill Arendsen - WaarBenJij.nu Sawasdee Kha! - Reisverslag uit Sukhumvit, Thailand van Jill Arendsen - WaarBenJij.nu

Sawasdee Kha!

Door: Jill Arendsen

Blijf op de hoogte en volg Jill

30 Januari 2015 | Thailand, Sukhumvit

Woensdag 28 januari was het dan zover, ik vertrok met KLM naar Bangkok, Thailand. Papa, mama, mick en lieve juul gingen mee om me uit te zwaaien. Precies op het moment dat ik door liep naar de douane viel de stort regen uit de hemel, die zou ik voorlopig niet meer zien. Ik moest naar gate E en belande op een plek waar ik nog nooit geweest was, dus je raad het al; ik was Nederland nog niet uit of ik was al verdwaald. Op de een of andere manier snap ik niet hoe Schiphol in elkaar zit. De gates kan ik prima vinden, maar natuurlijk was ik opzoek naar de winkels ;).

Uiteindelijk hadden we ongeveer 20 minuten vertraging omdat het boarden ontzettend langzaam ging, maar gezien de gunstige wind zouden we een half uur eerder aankomen dus dit maakte verder vrij weinig uit. De vlucht was vreselijk. We hebben ontzettend veel last gehad van turbulentie waardoor ik constant kotsmisselijk was. Slapen lukte me niet vanwege de stoelen, maar ik was ook te moe om te lezen of een film te kijken. Behalve de eerste 2 uur, toen heb ik Gooische Vrouwen 2 gekeken :).

Eenmaal op Suvarnabhumi airport besloot ik me even om te kleden en geld te wisselen voordat ik door zou lopen richting immigration en bagage claim. Niet heel verstandig bleek; het was ontzettend druk bij immigration dus toen ik eindelijk bij bagage claim aankwam bleek het de 'last call' te zijn. Godzijdank zag ik meteen mijn koffers liggen en kon ik ze er dus nog net optijd afhalen. In de aankomsthal stond Khun Bobo al op me te wachten en zij bracht me naar mijn 'taxi' (een dikke vette bak van het hotel met beige en houten bekleding en best of all; airco!!). Ik werd naar het hotel gebracht en ik kon inchecken in mijn kamer voor het komende half jaar. Klagen mag ik hier absoluut niet.

Na even in mijn kamer geweest te zijn ben ik met mijn supervisor Khun Yu bij twenty seven bites gaan eten in het hotel, hier mocht ik meteen de GM ontmoeten. Na de lunch ben ik even gaan slapen en toen was het alweer tijd voor diner. Khun Yu liet me de kantine zien en hij stelde voor om me na zijn werktijd even de directe omgeving te laten zien. De supermarkten (seven eleven), subway, sky train, subway de broodjeszaak en de red light district kwamen voorbij. Die laatste was nog heel rustig aangezien het rond half 7 was, maar Khun Yu raadde me wel aan daar nooit alleen heen te gaan haha.

Daarna ben ik alleen via Sukhumvit Road terug gelopen en heb ik de rest van de avond gerust op mijn hotelkamer (even het bad uitgetest dus). Vanmorgen mocht ik alweer vroeg op en had ik tot 2 uur oriëntatie bij HR. Alles over Carlson Rezidor, het hotel en etc werd me uitgelegd en in de middag kreeg ik nog een hotel tour. De Ballroom op de 5th floor is echt awesome. Khun Boom vertelde dat het een vrij kleine ballroom is vergeleken met de rest van Bangkok, maar als ik hier nu verteld dat er geen 6th floor is omdat die bij de 5th floor in zit (want tja, anders waren de plafonds niet hoog genoeg > die zijn al 1,5 keer zo hoog als ik nederland) dan snappen jullie wel dat ik ontzettend benieuwd ben naar een 'grote' ballroom in Bangkok..

In de middag ben ik gaan slapen omdat mijn jetlag toch wel behoorlijk bleek te zijn en rond half 7 ben ik even naar buiten gegaan. Op het moment zit ik weer lekker op mijn hotelkamer en morgen en zondag ga ik de stad een beetje verkennen. Maandag begin ik met inwerken.

  • 30 Januari 2015 - 16:06

    Puck:

    Super leuk om te lezen!! Ben heel benieuwd wat je allemaal gaat meemaken aankomend half jaar! Xxx

  • 30 Januari 2015 - 18:00

    Erwina:

    Wat leuk jill
    Hele onderneming!
    Nou veel plezier en tot het volgende verslag..
    Xx erwina en jack
    Ps dikke knuffel van sem..

  • 03 Februari 2015 - 19:27

    Magolda Bekker :

    Van harte gefeliciteerd met je verjaardag. Maak er een mooie dag van

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Jill

Actief sinds 30 Jan. 2015
Verslag gelezen: 254
Totaal aantal bezoekers 3274

Voorgaande reizen:

28 Januari 2015 - 10 Augustus 2015

Stage in Thailand

Landen bezocht: